آنچه که باید درباره انواع لوازم آرایشی بدانید

آنچه که باید درباره انواع لوازم آرایشی بدانید

آنچه که باید درباره انواع لوازم آرایشی بدانید

آنچه که باید درباره انواع لوازم آرایشی بدانید

  • ۰
  • ۰

پنکیک یک لوازم آرایشی است که برخی از خانم ها از آن استفاده می کنند. پنکیک در واقع همان کرم پودر فشرده شده است که می تواند براق بودن آرایش را از بین ببرد. البته داشتن این اطلاعات کافی نیست، بلکه نحوه زدن پنکیک نیز بسیار مهم است. بسیاری از خانم ها بدون آگاهی از نحوه استفاده پنکیک ان را به کار می برند. این در حالی است که اگر پنکیک به درستی مورد استفاده قرار نگیرد، آرایش فرد را خراب می کند. در ادامه به شما فوت و فن و طریقه استفاده از پنکیک را آموزش خواهیم داد.

چرا پنکیک بزنیم؟

چرا پنکیک بزنیم؟ بسیاری از خانم ها در ذهنشان به این سوال پاسخ های گوناگونی می دهند. استفاده از پنکیک یک اصل الزامی نیست؛ اما وجودش در آرایش می تواند مفید و پر کاربرد باشد. در این قسمت و پیش از آموزش نحوه زدن پنکیک به کاربرد های آن اشاره می کنیم.

استفاده از پنکیک، داشتن آرایش با دوام

این کاملا درست است که استفاده از پنکیک به دوام آرایش شما کمک خواهد کرد. درست است که برای دوام آرایش استفاده از پرایمر یا پودر فیکس توصیه می شود؛ اما پنکیک از براق شدن و خیس شدن آرایش به دلیل تعرق صورت جلوگیری می کند. هر چه آرایش شما مات باشد در نهایت ماندگاری آن بهتر خواهد بود. پنکیک با خاصیت مات کردن آرایش می تواند از تعرق صورت جلوگیری کند و کرم پودر شما را در مدت زمان بیشتری حفظ نماید.

پنکیک و کاهش چربی صورت

پنکیک بهترین پیشنهاد برای خانم ها با پوست چرب می باشد. خانم های با پوست چرب حتی اگر از کرم پودر های مات نیز استفاده نمایند، در بهترین حالت پس از ۱ الی ۲ ساعت پوستشان عرق خواهد کرد. این عرق که ناشی از حالت چرب بودن پوستشان است، حالت براقی به چهره داده و خراب شدن آرایش آن ها را تسریع می کند. بهترین پیشنهاد به این خانم ها استفاده از پنکیک در مرحله آخر آرایش است. توصیه می شود که پس از زدن کرم پودر، مقداری پنکیک را بر روی سطح صورت زده تا برق کرم به حالت مات تبدیل شود. این کار دوام ارایش پوست های چرب را افزایش خواهد داد.

پنکیک و اصلاح آرایش

پنکیک می تواند به اصلاح آرایش در فرد کمک کند. گاهی ممکن است به دلیل زیرسازی نامناسب، پوست صورت تیره شود. گاهی نیز به دلیل عدم تناسب استفاده از مواد آرایشی، آرایش صورت یکپارچه نمی باشد. در این حالت بهترین راه استفاده از پنکیک است. در این حالت کافی است یک لایه نازک از پنکیک را برای یک دست کردم آرایش استفاده نمایید. با این کار نه تنها کمی پوست و نقاط تیره را روشن تر کرده، بلکه آرایش را نیز یکدست خواهد کرد.

پنکیک و حجیم کردن مژه ها

یکی از مزایای استفاده از پنکیک، حجیم کردن مژه ها است. بسیاری از خانوم ها از حجم کم مژه های خود شکایت دارند و برای رفع این مشکل به دنبال راه کار های نظیر اکستنشن و یا کاشت مژه می روند. اما یک راه آسان و کم هزینه برای داشتن مژه های حجیم، استفاده از پنکیک است. در این حالت یک براش را به پنکیک آغشته نمایید. پیش از زدن ریمیل ابتدا کمی پنکیک به مژه ها زده و سپس ریمیل بزنید و حجم مژه های خود را چند برابر کنید!

آموزش نحوه زدن پنکیک

حال که با کاربرد پنکیک آشنا شده اید، در این قسمت می خواهیم به آموزش نحوه زدن پنکیک بپردازیم.

هدف خود را مشخص کنید!

برای آگاهی از نحوه زدن پنکیک، ابتدا باید هدف خود را مشخص نمایید. اگر هدفتان از بین بردن براقی آرایش در پوست های چرب است، می بایست تا پنکیک در آخرین مرحله آرایش مورد استفاده قرار گیرد. برای این منظور پس از اتمام مراحل آرایش، از یک اسفنج خشک یا یک براش تمیز استفاده کنید. براش یا اسفنج را به پودر پنکیک آغشته کرده و بر روی صورت به صورت یکدست پخش نمایید. البته حالت دومی نیز وجود دارد. در حالت دوم هدف استفاده از پنکیک به صورت مجزا در آرایش مورد استفاده قرار می گیرد. در این حالت بهتر است ابتدا موهای خود را جمع کنید. سپس پوست صورت خود را با یک پاک کننده آرایش یا یک تونر تمیز نمایید. برای جلوگیری از خشکی صورت حین آرایش و همچنین پوسته شدن صورت، از یک مرطوب کننده استفاده کرده و صبر کنید تا کاملا جذب پوست شود. سپس می توانید به کمک یک اسفنج یا براش پنکیک را به روی پوست بزنید.

نوع آرایش خود را انتخاب کنید!

برای اینکه بفهمید نحوه زدن پنکیک باید چگونه باشد، باید نوع آرایش خود را نیز انتخاب کنید! منظور از نوع آرایش طبیعی بودن یا آرایش های دارای جلوه می باشد. اگر به دنبال این هستید که آرایشتان طبیعی باشد، بهتر است تا از یک اسفنج مرطوب برای زدن پنکیک استفاده کنید. اما اگر می خواهید تا آرایش شما مشخص تر باشد، بهتر است اسفنجتان برای زدن پنکیک خشک باشد.

نکات کلیدی در نحوه زدن پنکیک

برای اینکه بتوانید در نحوه زدن پنکیک به یک حرفه ای تبدیل شوید باید به نکات زیر توجه نمایید:

۱- برای زدن پنکیک روی صورت از مقدار زیادی پنکیک استفاده نکنید! لایه های ضخیم پنکیک باعث ایجاد چروک و خط بر روی پوست می شوند.

۲- نحوه زدن پنکیک و پخش کردن آن بر روی صورت باید از قسمت های مرکزی صورت به طرفین باشد.

۳- نحوه زدن پنکیک بر روی صورت به صورت ضربه ای می باشد، بنابراین باید از کشیدن اسفنج بر روی صورت خودداری کنید.

۴- هرگز پنکیک را بدون مرطوب کننده استفاده نکنید، زیرا باعث چروک شدن پوست خواهد شد.

۵- هرگز پنکیک را در محل رویش مو به کار نبرید.

۶- دقت کنید تا رنگ پنکیک با پوست صورتتان تطابق داشته باشد. اگر رنگ پنکیک روشن تر از پوست صورت باشد، منجر به خاکستری شدن تم پوست صورت خواهد شد.

۷- برای پوشاندن لکه ها و جوش های صورت از زدن پنکیک زیادی خودداری کنید. برای رفع این گونه نقایص صورت می توانید از کانسیلر استفاده نمایید.

8- ابتدا پنکیک را بر روی نقاط تی (T) صورت بزنید. نقاط تی شامل گونه ها، پیشانی و چانه می باشند. این نواحی چربی بالاتری نسبت به سایر نقاط صورت دارند، در نتیجه در هنگام آرایش براق تر دیده می شوند.

  • ۰۰/۰۳/۲۳
  • سامان سیاهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی