آنچه که باید درباره انواع لوازم آرایشی بدانید

آنچه که باید درباره انواع لوازم آرایشی بدانید

آنچه که باید درباره انواع لوازم آرایشی بدانید

آنچه که باید درباره انواع لوازم آرایشی بدانید

  • ۰
  • ۰

این روز ها اگر کمی در اینستاگرام چرخ بزنیم، به کلی بلاگر و میک آپ آرتیست بر خواهیم خورد. هر کدام از این ها به نحوی سعی دارند که نحوه صحیح آرایش کردن را به شما آموزش دهند. برخی از این افراد هم سعی می کنند که انواع وسایل و لوازم آرایشی و بهداشتی را که به داشتن یک آرایش جذاب کمک می کنند را به مخاطبان و فالوور های خود معرفی کنند. یکی از این وسایل آرایشی، کرم پودر نام دارد.

استفاده صحیح و اصولی از کرم پودر

حتما تا کنون برخی از آرایش های سنگین و غیر طبیعی نظر شما را به خود جلب کرده است، به گونه ای که در ذهن خود تمامی عیب آن نوع میکاپ را به رنگ کرم پودر یا حجم مصرفی آن ارتباط داده اید. البته این نظرات بی ارتباط هم نیست، زیرا بسیاری از افراد نحوه انتخاب و یا حتی استفاده صحیح از کرم پودر در آرایش را به خوبی نمی دانند و همین مسئله باعث می شود تا آرایشی نه چندان زیبا بر روی صورتشان بنشیند! در این مطلب تصمیم داریم که نحوه استفاده صحیح و اصولی از کرم پودر را به شما آموزش دهیم، بنابراین با ما همراه باشید.

گام اول: چه کرم پودری، مناسب چه پوستی؟

کرم پودر به طور معمول با هدف زیر سازی آرایش انتخاب می شود و هدفش صرفا یکسان سازی پوست صورت به عنوان یک پایه مناسب برای میکاپ است. بنابراین می توان گفت که کرم پودر باید به خوبی روی صورت بنشیند، بدون آن که مصنوعی و غیر طبیعی به نظر برسد. بسیاری افراد کرم پودر با توناژ های بسیار تیره یا حتی گاهی بسیار روشن را برای صورتشان انتخاب می کنند که می توان آن را یکی از اشتباهات رایج آرایشی در نظر گرفت. در ادامه کرم پودر مناسب برای انواع پوست ها را معرفی خواهیم کرد.

نوع پوستتان چیست؟

اولین قدم در انتخاب یک کرم پودر مناسب، تعیین نوع پوست صورت است. به عنوان مثال اگر پوست شما چرب است، کرم پودری یا کرم های مایع فاقد چربی به شما توصیه می شود. استفاده از این نوع کرم ها پوستی مات، مخملی و فاقد چربی را به شما هدیه خواهد داد. استفاده از این نوع کرم ها پوستی مات، مخملی و فاقد چربی را به شما هدیه خواهد داد. در مقابل پوست های چرب، پوست های خشک قرار دارند. اگر پوست شما خشک است، استفاده از کرم پودر های مایع و آب رسان توصیه می شود که پوست را مرطوب کرده و از پوسته پوسته شدن آن در حین آرایش جلوگیری خواهند کرد. برخی از افراد نیز دارای پوست مختلط هستند. این افراد برخی از نقاط صورتشان چرب و برخی نقاط دیگر خشک می باشد. برای این افراد نیز استفاده از کرم پودر های مناسب برای انواع پوست ها توصیه می گردد.

تطابق رنگ کرم پودر با رنگ پوست!

بسیار خب! رسیدیم به قسمت مهم ماجرا! همان طور که می دانیم بسیاری از خانم ها نسبت به انتخاب کرم پودر دچار خطا می شوند و اغلب اوقات کرم پودری که انتخاب می کنند جدا از برند و کیفیت آن رنگ نامناسبی دارد. نا مناسب بودن رنگ کرم پودر متناسب با رنگ پوست فرد سنجیده می شود. شاید بسیاری از خانم ها عنوان کنند که به دلیل نور پردازی بیش از اندازه مغازه های آرایشی و بهداشتی، در انتخاب رنگ و درجه بندی کرم پودر دچار خطا می شوند و در نتیجه زمانی که به منزل بر می گردند یا انتخاب اشتباه خود رو به رو شده و مجبورند که از کرم پودر خود استفاده کنند.

 

انتخاب رنگ کرم پودر بر اساس رنگ پوست

برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی ابتدا پیشنهاد می کنیم که کرم پودر را بر روی گردن یا چانه خود تست نمایید. اگر رنگ کرم پودر متناسب با پوست شما باشد، در این دو ناحیه به صورت یکنواخت و طبیعی مشاهده خواهد شد. اگر کرم پودری که روی این دو ناحیه تست کردید، بیش از اندازه سفید یا تیره مشخص شد، قطعا در انتخاب رنگ آن اشتباه کرده اید.

گام دوم: یاد بگیر که چگونه از کرم پودر استفاده کنی!

حال که متوجه شده اید نوع پوستتان چیست و قطعا توانسته اید کرم پودر متناسب با پوست خود را هم خریداری نمایید، بهتر است بدانید که برای داشتن یک میکاپ مناسب، نحوه استفاده از کرم پودر نیز بسیار تا بسیار حائز اهمیت می باشد. در ادامه به یکسری نکات حرفه ای برای استفاده صحیح از کرم پودر اشاره خواهیم کرد.

1- ابتدا بهتر است که پوستتان را از هر گونه گردو غبار یا چربی پاک نمایید. برای این کار پیشنهاد می کنیم تا با یک شوینده مخصوص صورت که متناسب با نوع پوستتان است یا حتی یک تونر مناسب، پوستتان را تمیز کنید. سپس برای جلوگیری از خشکی زیاد، بهتر است یک لایه نازک از مرطوب کننده را روی پوست بمالید.

2- مقدار متوسطی از کرم پودر را بر روی پوست صورت بمالید. در صورتی که می خواهید به صورت کامل منافذ صورت را با کرم پودر بپوشانید، از یک براش یا اسفنج مخصوص برای پخش کردن کرم پودر استفاده کنید. چنانچه میزان پوشانندگی برایتان مهم نیست، می توانید با استفاده از ضربات انگشت خود کرم پودر را پخش نمایید. دقت کنید که جهت پخش کردن کرم پودر بر روی پوست از مرکز به سمت کناره های صورت می باشد.

3- پس از پخش کردن کرم پودر به دلیل اینکه ممکن است کرم پودر به صورت متناسب بر روی پوست پخش نشود، می توانید به کمک یک تیکه ابر یا یک تیکه اسفنج و با استفاده از حرکات دورانی مقدار اضافی کرم پودر را حذف نمایید.

4- اگر پوشانندگی کرم پودرتان به مقدار لازم نیست، می توانید از کرم پودرهای فشرده یا همان کانسیلر ها استفاده نمایید. کانسیلر را پس از پخش کردن کرم پودر در مناطقی که نیاز به پوشانندگی دارند استفاده کنید. دقت کنید که رنگش از کرم پودر بسیار روشن تر یا زیاد تیره تر نباشد، زیرا به جای پوشانندگی بیشتر، نمایان گر لکه ها خواهد بود.

5- کرم پودر ها (به جز کرم پودر های 24 ساعته) پس از چندین ساعت ماندن بر روی پوست کم کم حالت اولیه خود را از دست می دهند. بنابراین برای جلوگیری از بروز این مشکل و همچنین حفظ دوام آن می توانید از پودر فیکس یا اسپری فیکس آرایش استفاده نمایید.

شما میتوانید در فنزا از انواع کرم پودر دیدن نمایید.

  • ۰۰/۰۳/۳۰
  • سامان سیاهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی