آنچه که باید درباره انواع لوازم آرایشی بدانید

آنچه که باید درباره انواع لوازم آرایشی بدانید

آنچه که باید درباره انواع لوازم آرایشی بدانید

آنچه که باید درباره انواع لوازم آرایشی بدانید

۳ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

جالب است بدانید آرایش چشم دارای سابقه هزار ساله است و درحال حاضر نیز یکی از اصلی‌ترین نوع آرایش‌ها برای زیبایی صورت بشمار می‌رود. انواع مختلف ریمل جزء لوازم آرایشی محبوب برای فرم دادن به مژه‌ها به حساب می‌آیند. ریمل حجم دهنده یکی از لوازم پرکاربرد آرایش است که باعث خوش حالت کردن و البته پرپشت نشان دادن مژه‌ها از آن استفاده می‌شود.

باید از چه نوع ریمل حجم دهنده استفاده کنیم؟

نکته قابل توجه در ریمل حجم دهنده وجود مواد شیمیایی و نگهدارنده آن است. این مواد می‌توانند باعث ایجاد حساسیت‌هایی نظیر آبریزش، خارش و سوزش در چشم شوند. در حال حاضر نظارت‌های مداوم وزارت بهداشت در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی نظیر ریمل‌های حجم دهنده ایرانی و همچنین واردات لوازم آرایشی به داخل کشور باعث شده است تا توزیع لوازم آرایشی بی‌کیفیت در داخل کشور کاهش یابد.

البته شما باید در هنگام خرید لوازم آرایشی به برچسب وزارت بهداشت و برند تولید کننده آن دقت داشته باشید. همچنین لوازم آرایشی خود را از فروشگاه معتبر تهیه کنید.

 

ویژگی­های یک ریمل حجم دهنده خوب

  • درصد بالای خرده مژه درون مایع ریمل حجم دهنده
  • حجم بیشتر مایع درون این نوع ریمل نسبت به انواع دیگر ریمل
  • برس این نوع ریمل حجم دهنده بزرگتر از انواع دیگر ریمل است.
  • برس این ریمل‌ها دارای دندانه‌های درشت و مویچه‌های ریز فراوان است.
  • رنگ مایع ریمل حجم دهنده مشکی است.

چه زمانی استفاده از این محصول توصیه می‌شود؟

توصیه می‌شود که افرادی که دارای مژه‌های نازک و بلند هستند، از این نوع ریمل استفاده کنند. البته استفاده از ریمل حجم دهنده برای تمام کسانی که مژه‌های نازکی دارند، مناسب است.

چه کسانی نباید از این نوع ریمل استفاده کنند؟

افرادی که دارای مژه‌های پر پشت هستند، نباید از این نوع ریمل استفاده کنند. استفاده از ریمل حجم دهنده باعث خواهد شد تا مژه‌های آن‌ها بسیار مصنوعی به نظر برسد.

نکته مهمی که باید هنگام استفاده از این نوع ریمل رعایت کنید

بعد از استفاده از هر نوع ریملی، باید آن را با مواد پاک‌کننده آرایش ویژه چشم پاک کنید. توجه داشته باشید که هیچ وقت با ریمل نخوابید، این کار باعث مسدود شدن تمام فولیکول‌های مژه می‌شود و احتمال ریزش مژه‌های شما را افزایش می‌دهد. در هنگام پاک کردن ریمل خود به حساس بودن پوست اطراف چشم توجه داشته باشید و دقت کنید که حرکات دست‌ کاملا ملایم باشد.

ریمل حجم دهنده روغنی یا ریمل حجم دهنده آبکی

ریمل حجم دهنده‌ای که پایه اصلی آن روغن است، اصطلاحا به عنوان ریمل‌های ضد آب یا ریمل حجم دهنده روغنی شناخته می‌شوند. نکته قابل توجه این نوع ریمل‌ها را می‌توان ماندگاری بالا و مقاومت زیاد در مقابل عرق کردن و ریزش اشک دانست. اما این نوع ریمل به سختی پاک می‌شود و می‌توانند باعث افزایش ریزش مژه‌ها و چسبندگی آن‌ها شوند.

ریمل حجم دهنده آبکی به سادگی با آب پاک می‌شود. اما استفاده از این نوع ریمل‌ها باعث افزایش احتمال رشد و نمو میکروب‌ها در نزدیک چشم می‌شود. در واقع استفاده مداوم از این نوع ریمل‌ها می‌تواند باعث بیماری‌هایی نظیر التهاب، ترشحات غلیظ، خارش، قرمزی، پوسته ریزی لبه پلک، عفونت‌های چشمی و درمواردی آسیب به قرنیه چشم شود.

 

  • سامان سیاهی
  • ۰
  • ۰

مقدمه

استفاده از ریمل می‌تواند باعث شادابی مژه و ابروی افراد شود. به عقیده کارشناسان آرایش، ریمل یکی از لوازم آرایشی است که از کمترین ماندگاری برخوردار است و به همین خاطر توصیه می‌شود ریمل را هر دو تا سه ماه یک بار تعویض کنید. پس اگر در مدت مشخص‌شده ریمل خشک شود، برای درست کردن آن باید چه اقداماتی انجام دهیم؟ در این مقاله سعی شده است دو روش رایج برای درست کردن ریمل خشک شده، معرفی شود. اگر مشکل شما خشک شدن ریملتان است، پس با ما همراه باشید.

افزودن مایعات به ریمل خشک شده می‌تواند باعث درست شدن آن شود

1-با اضافه کردن سه تا چهار قطره محلول نمکی یا قطره چشم (غیر از قطره چشمی کاهش‌دهنده قرمزی چشم) به ریمل خشک شده می‌توان آن را احیا کرد. ابتدا چند قطره از محلول موردنظر را در لوله ریمل بریزید، سپس با تکان دادن لوله و با امتحان کردن محلول روی دست خود از نحوه کار خود مطمئن شوید. اگر مقدار زیادی مایع (بیش از ده قطره) در ریمل ریخته باشید، به‌احتمال‌زیاد به‌درستی کار نمی‌کند.

2- برای رقیق کردن ریمل خشک شده می‌توان از ژل آلوئه ورا استفاده کرد. یک تا دو قطره ژل آلوئه ورا به اندازه یک نخود در لوله ریمل بریزید. سپس برس ریمل را در لوله بچرخانید تا ژل با آن مخلوط شود. سپس مقداری از این ترکیب را روی مچ خود بکشید تا ببینید آیا ریمل رقیق شده است یا خیر. در صورت نیاز، قطره دیگری اضافه کنید. اگر ریمل درست نشد، وقت آن رسیده است که آن را دور بیندازید.

3- روش دیگر برای درست کردن ریمل خشک شده، اضافه کردن روغن نارگیل به آن است. روغن نارگیل علاوه بر این‌که ریمل شما را روان و رقیق می‌کند، حتی ممکن است باعث بلند شدن مژه‌های شما شود. یک قاشق روغن نارگیل را در ماکروویو به مدت حدود 15 تا 30 ثانیه گرم کنید. با استفاده از قاشق سه تا چهار قطره از روغن نارگیل را در لوله ریمل خود بریزید. می‌توانید لوله را تکان دهید یا برس ریمل را در آن بچرخانید تا روغن در آن مخلوط شود. بعد از گذشت حدود دو ماه استفاده از این محلول، ممکن است متوجه شوید که مژه‌های شما بلندتر شده است.

گرم کردن ریمل می‌تواند باعث رقیق شدن ریمل خشک شده شود

1-ابتدا یک قابلمه (با ابعاد متوسط) آب را روی اجاق‌گاز قرار دهید و تقریباً تا نیمه آن را پر کنید. بیش از پنج دقیقه طول نمی‌کشد تا آب شروع به جوشیدن کند.

2-آب جوش را به آهستگی و با دقت در یک‌کاسه شیشه‌ای ضد حرارت بریزید. شما فقط به چند اینچ (چند سانتی‌متر) آب آن احتیاج دارید.

3-بررسی کنید که لوله ریمل کاملاً بسته باشد. چون می‌خواهید آن را در آب قرار دهید، نباید هیچ نشتی در آن رخ دهد.

4-ریمل را به مدت پنج تا ده دقیقه در ظرف شیشه‌ای خیس کنید. ریمل را در ظرف آب داغ بیندازید. حداقل پنج و حداکثر ده دقیقه لوله را در آب بگذارید.

5-لوله ریمل را خشک کنید و ریمل خود را امتحان کنید. با استفاده از انبر یا یک قاشق بزرگ ریمل را از ظرف بیرون بیاورید. لوله را بر روی پیشخوان خود قرار داده و سپس آن را با یک پارچه خشک کنید. برای چند دقیقه از دست زدن به ریمل خودداری کنید. هنگامی‌که لوله ریمل خنک شد، برس ریمل را روی مچ دست خود بکشید تا ببینید ریمل روان شده است یا خیر. اگر این روش برای بار اول جواب نداد، احتمالاً باید مایع به ریمل خشک شده خود اضافه کنید تا رقیق شود.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

  • سامان سیاهی
  • ۰
  • ۰

شاید از خود بپرسید که چرا آشنایی با انواع رژ لب های جامد، مایع و ندادی چرا مهم است. امروزه با افزایش میل به زیبایی، بسیاری از خانم ها به دنبال افزایش زیبایی در چهره خود می باشند. همچنین با پیشرفت علم و تکنولوژی راه های ایجاد زیبایی در چهره بسیار زیاد می باشند. در نتیجه افراد بر اساس بودجه خود، آن ها را انتخاب خواهند کرد. برخی از افراد که با مشکل پول مواجه نیستند، به دنبال عمل زیبایی می روند. این در حالی است که عده ای دیگر راه ارزان تری را برای زیبایی انتخاب می کنند. راه راحت تر و در دسترس تر برای زیبایی، خرید لوازم آرایشی خواهد بود. لوازم آرایشی زیر مجموعه های متفاوتی از قبیل، کرم پودر، ریمیل، خط چشم و انواع رز لب های جامد، مایع و مدادی را شامل می شود.

آشنایی با انواع رژ لب

آشنایی و نحوه استفاده یا کاربرد هر کدام از این لوازم آرایشی متفاوت می باشد. حتی بنا بر برندی که از آن خرید می کنید، نیز می توانید با گزینه های مختلفی مواجه شوید. به عنوان مثال ممکن است برندی رژ لب جامد تولید کند و این در حالی است که برند دیگر صرفا رژ لب مایع دارد. در این مطلب، فنزا شاپ قصد دارد تا شما را با انواع رژ لب های جامد، مایع و مدادی آشنا کند. اما پیش از شروع بحث، به توضیحات مختصری در رابطه با رژ لب می پردازیم. بنابراین تا پایان این مطلب با فنزا شاپ همراه باشید.

منظور از رژ لب چیست؟

یکی از محصولات پر طرفدار آرایشی، رژ لب می باشد. بسیاری از خانم ها از رنگ لب های خود رضایت ندارد. در این حالت سعی می کنند تا با نرم کردن، براق کردن و یا تغییر رنگ لب های خود، به آن ها زیبایی ببخشند. در فروشگاه های مخصوص لوازم آرایش، یکی از آیتم هایی که می تواند شما را به این هدف نزدیک کند، رژ لب می باشد. البته رژ لب ها انواع گوناگونی دارند و در نتیجه با هدف متفاوتی نیز به کار برده می شوند. درست است که هر نوع رژ لب به منظور متفاوتی به کار می رود؛ اما در بیشتر مواقع همه آن ها تغییر رنگ را در لب فرد ایجاد می کنند.

البته رنگ لب خود افراد و یا رنگ لباسی که قرار است بپوشند، نیز در انتخاب رژ لب موثر است. به عنوان مثال برخی افراد پگمنت های لبشان بسیار قرمز است، بنابراین این افراد به یک رژ کمرنگ احتیاج دارند. برخی از افراد نیز لب های بی رنگی دارند که بهتر است رژ لب تیره استفاده نمایند. البته مکانی که قرار است بروید نیز تاثیر گذار است. به عنوان مثال اگر یک قرار کاری دارید، یک رژ لب جامد ملایم بهترین انتخاب است. اما اگر شما به یک مهمانی مجلل می روید، بهترین گزینه یک رژ لب مایع شاین دار خواهد بود.

بنابراین بهترین کار ست کردن نوع و رنگ رز لب با لباس و جایی است که می خواهید بروید. البته شناخت انواع لوازم آرایشی نیز حائز اهمیت می باشد. زیرا به شما در انتخاب یک رژ لب صحیح کمک خواهد کرد.

چگونه از رژ لب استفاده کنیم؟

علاوه بر شناخت انواع لوازم آرایشی، تقریبا همه خانم ها استفاده از رژ لب را بلدند. اما گاهی اوقات چند نکته زیر و کلیدی می تواند تا حد زیادی آرایش شما را زیبا تر جلوه دهد. در ادامه به صورت گام به گام نحوه استفاده از رژ لب را برایتان بیان خواهیم کرد.

  • در ابتدا لب های خود را با یک پاک کننده یا تونر مناسب تمیز نمایید.
  • سپس با یک عدد مرطوب کننده لب های خود را مرطوب نمایید.
  • برای ایجاد زمینه خنثی در لب ها، کمی از بیس آرایش را بر روی لب هایتان بزنید.
  • برای جلوگیری از پخش شدن رژ لبتان از یک خط لب خشک استفاده کنید.
  • حال می تواند در محدوده خط لب، از رژ لبتان استفاده کنید.

انواع رژ لب های جامد، مایع و مدادی

اگر در بازار چرخی بزنید با انواع متفاوتی از رژ لب ها با برند های مختلف آشنا خواهید شد. در این هنگام آشنایی با انواع رژ لب می تواند به شما کمک نماید. البته خرید هر نوع رژ لب و از هر برند کارساز نیست. بسیاری از مردم صرفا به دنبال خرید رژ لب های ارزان قیمت هستند؛ اما این کار راه چاره نیست. بهتر است ابتدا با انواع رژ لب ها آشنا شوند و سپس نسبت به خرید آن ها اقدام کنند. در ادامه به تعریف انواع رژ های جامد، مایع و مدادی خواهیم پرداخت.

رژ لب جامد، پر طرفدارترین نوع رژ لب!

یکی از پر طرفدارترین نوع رژ لب، رژ لب جامد می باشد. این نوع رژ از قدیم الایام در بازار موجود بوده و رنگ دانه های بسیار قوی دارد. متریال مورد استفاده در ساخت این نوع رژ رنگ، موم و روغن می باشد. این مدل رژ در داخل یک استوانه فلزی یا پلاستیکی است و با یک حرکت چرخشی از آن خارج می شود. تنوع رنگی رژ های جامد بالا است و در دو مدل مات و براق به فروش می رسد. اگر در ساخت این نوع رژ از موم استفاده شود، به حفظ رطوبت لب ها کمک خواهد کرد.

رژ لب مایع، رژی با مصرف روزانه!

این مدل رژ به حالت مایع و در بسته بندی شبیه به برق لب در بازار موجود است. دوام و پایداری این نوع رژ لب متفاوت می باشد. اگر از خشکی لبانتان رنج می برید، رژ لب های مایع بهترین انتخاب برای شما خواهند بود. این نوع رژ لب ها در کنار داشتن رطوبت، کمی شاین هستند و زیبایی خاصی به لب می بخشند. بنابراین برای مهمانی و جشن ها توصیه خواهند شد. البته ماندگاری رژ لب های مایع از نوع جامد کمتر می باشد. البته یک نوع رژ لب مایع ۲۴ ساعته وجود دارد که مناسب مهمانی است.

رژ لب مدادی، یک نوع رژ لب جیبی!

یکی از انواع رژ لب هایی که به راحتی می توان در جیب یا کیف خود قرار داد، رژ لب مدادی است. این مدل رژ لب شبیه یک عدد مداد است که برای استفاده از آن باید آن را تراشید. ماندگاری این مدل رژ بسیار بالا است و اصلا لب را چرب نمی کند. یک مدل از انواع این رژ لب است که با پیچاندن قسمت پایینی آن بالا می آید.

نتیجه گیری

تمامی تلاش فنزا شاپ از نوشتن این مطلب، آشنایی شما با انواع رژ لب می باشد. امیدواریم این مطلب برایتان مفید واقع شود و بتواند شما را رد انتخاب رژ مناسب یاری کند. آیا شما رژ لب دیگری می شناسید؟

  • سامان سیاهی